Les! Stopp! Tenk! - bøkene gir elevene systematisk trening i strategier som erfarne og gode lesere bruker mens de leser. Før lesingen av en tekst, får elevene en utvalgt oppgave. Det kan være en strategi de skal bruke eller noe de skal tenke på mens de leser. Etter lesingen får elevene spørsmål til teksten. Disse oppgavene skal stimulere og utvikle elevenes måte å tenke på, slik at de kommer fram til det beste svaret på de enkelte spørsmålene. Les! Stopp! Tenk! inneholder ulike typer fortellinger og sakprosatekster - teksttyper som elevene møter innenfor alle skolefagene. Les! Stopp! Tenk! er en serie på foreløpig to bøker, hver på 64 sider.
Les! Stopp! Tenk! -bøkene gir elevane systematisk trening i strategiar som erfarne og gode lesarar bruker mens dei les. Før lesinga av ein tekst, får elevane ei utvald oppgåve. Det kan være ein strategi dei skal bruke, eller noko dei skal tenke på mens dei les. Etter lesinga får elevane spørsmål til teksten. Desse oppgåvene skal stimulere og utvikle måten elevane tenkjer på, slik at dei kjem fram til det beste svaret på kvart spørsmål. Les! Stopp! Tenk! inneheld ulike typar forteljingar og sakprosatekstar - teksttypar som elevane møter i alle skulefaga.
Les! Stopp! Tenk! gir elevene systematisk trening i viktige lesestrategier. Oppskriften som denne serien er bygget på er enkel, men effektiv: Før lesingen av en tekst, får elevene en utvalgt oppgave. Det kan være en strategi de skal bruke eller noe de skal tenke på mens de leser. Etter lesingen får elevene spørsmål til teksten. Oppgavene løses i form av avkryssing eller korte svar, slik at selv skrivesvake elever kan jobbe godt og grundig med leseforståelse. Les! Stopp! Tenk! inneholder ulike typer fortellinger og sakprosatekster - teksttyper som elevene møter innenfor alle skolefagene.
Les! Stopp! Tenk! gir elevene systematisk trening i viktige lesestrategier. Oppskriften som denne serien er bygget på er enkel, men effektiv: Før lesingen av en tekst, får elevene en utvalgt oppgave. Det kan være en strategi de skal bruke eller noe de skal tenke på mens de leser. Etter lesingen får elevene spørsmål til teksten. Oppgavene løses i form av avkryssing eller korte svar, slik at selv skrivesvake elever kan jobbe godt og grundig med leseforståelse. Les! Stopp! Tenk! inneholder ulike typer fortellinger og sakprosatekster - teksttyper som elevene møter innenfor alle skolefagene.
Les! Stopp! Tenk! -bøkene gir elevane systematisk trening i strategiar som erfarne og gode lesarar bruker mens dei les. Før lesinga av ein tekst, får elevane ei utvald oppgåve. Det kan være ein strategi dei skal bruke, eller noko dei skal tenke på mens dei les. Etter lesinga får elevane spørsmål til teksten. Desse oppgåvene skal stimulere og utvikle måten elevane tenkjer på, slik at dei kjem fram til det beste svaret på kvart spørsmål. Les! Stopp! Tenk! inneheld ulike typar forteljingar og sakprosatekstar - teksttypar som elevane møter i alle skulefaga.